březen 2020 – Jak posilovat imunitu vařením podle pěti elementů

Protože největší část imunity sídlí ve střevech a v plících, je důležité připravovat si takové pokrmy, které posilují  především dva funkční orgánové okruhy,  a to je slezina-žaludek a plíce-tlusté střevo.

Jedním z nejdůležitějších pokrmů pro posílení naší imunity je silný hovězí vývar z morkových kostí. Právě tento pokrm výrazně posiluje střed a velmi pomáhá k budování zdravého střevního prostředí. Ale nejen vývary i zeleninové polévky jsou doporučitelné pro posílování naší imunity. Jakýkoliv pokrm, který prospívá střevu je automaticky posilujícím pro imunitu. Proto obilné kaše z fermentovaných obilnin s ovocem a namočenými ořechy, jsou další skvělou alternativou, stejně jako jídla z jedné pánve plné zeleniny. Nezastupitelné místo pro budovaní zdravého střevního prostředí a silné imunity mají probiotické potraviny jako pickles, kvašené zelí, kimchi, tibi vodní kefír nebo mléčný kefír z tibetských houbiček. A samozřejmě nesmíme zapomenout ani na kváskový chléb, který je jediným bezpečným pečivem pro naše střeva a tím se rovněž řadí do potravin budujících silnou imunitu. 

A právě takovéto recepty, kterými se provaříte k silné a funkční imunitě najdete v knihách Dej tělu šanci k přirozené rovnováze štíhlosti a zdraví a Šance pro ženu 40+ jak vyladit svou váhu, hormony, výživu a zdraví. Obě knihy vydalo nakladatelství Smart Press a autorkou je Mgr. Ivana Stenzlová, mikrobioložka a odbornice na západní a východní dietiku.

březen 2020 –  Jak posilovat imunitu vařením podle pěti elementů

Fotogalerie

Všechny fotografie a texty podléhají autorskému právu. K možnému využití kontaktujte, prosím, redakci.

Související autor

Facebook Instagram Napište nám Kontaktní informace Jak k nám